Mintaqa ziyorat turizmi samaradorligini oshirishda ekonometrik modellardan foydalanish

Mintaqa ziyorat turizmi samaradorligini oshirishda ekonometrik modellardan foydalanish

Authors

  • Durdona O‘rinova

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17215116

Keywords:

Mintaqa iqtisodiyoti, ziyorat turizmi, ekonometrik model, iqtisodiy ko‘rsatkich, Panel regressiya, Vaqt qatori modellari, Ko‘p omilli regressiya, Kointegratsiya va Granger sabablilik, Input-Output modeli, CGE modeli.

Abstract

Ushbu maqolada mintaqa iqtisodiyotini rivojlantirishda ziyorat turizmi samaradorligini oshirishda foydalanish
mumkin bo‘lgan ekonometrik modellar va ularning o‘ziga xos xususiyatlari tadqiq qilingan. Ekonometrik modellarning ilmiy
amaliy ahamiyati bayon qilingan

Author Biography

Durdona O‘rinova


Abu Rayhon Beruniy nomidagi Urganch davlat universiteti
“Turizm” kafedrasi katta o‘qituvchisi, mustaqil tadqiqotchi

References

1. Dimitrios Asteriou and Stephen G. Hall. Applied econometrics. A modern approach using Eviews and Microfit. Revised

edition. Palgrave Macmillan, New York, 2007. – p.140-397.

2. Эконометрика: Учебник. / Под ред. И.И.Елисеевой. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 51-53 с.

3. Abdullayev I.S. Mintaqaviy iqtisodiy tizimni optimal tartibga solishning mexanizmlarini takomillashtirish. // 08.00.06

– Ekonometrika va statistika (iqtisodiyot fanlari) ixtisosligi bo‘yicha doktorlik dissertatsiyasi avtoreferati. – Toshkent,

2017. – 5-30 b.

4. Alimova M.T. Hududiy turizm bozorining rivojlanish xususiyatlari va tendensiyalari (Samarqand viloyati misolida).

// 08.00.05 – Xizmat ko‘rsatish tarmoqlari iqtisodiyoti (iqtisodiyot fanlari) ixtisosligi bo‘yicha doktorlik dissertatsiyasi

avtoreferati. – Samarqand, 2017. – 23-27 b.

5. Safarov B.Sh. Milliy turistik xizmatlar bozorini innovatsion rivojlantirishning metodologik-uslubiy asoslarini

takomillashtirish. // 08.00.05 – Xizmat ko‘rsatish tarmoqlari iqtisodiyoti (iqtisodiyot fanlari) ixtisosligi bo‘yicha doktorlik

dissertatsiyasi avtoreferati. – Samarqand, 2016. – 23-24 b.

6. Kozák T. The Regional Multiplier Effect of Pilgrim Tourism. // Original scientific paper, fip, Volume6, Number1, 2018. - p.

37.

7. Wooldridge, J. M. (2015). Introductory Econometrics: A Modern Approach. 6th Edition. Cengage Learning.

8. Ekonometrika: Darslik / I. Habibullayev; -T.:«Iqtisod-Moliya», 2020.-240 b.

9. Enders, W. (2014). Applied Econometric Time Series. 4th Edition. Wiley.

10. Song, H., & Li, G. (2008). Tourism demand modelling and forecasting — A review of recent research. Tourism

Management, 29(2), 203–220

Downloads

Published

2025-09-01
Loading...