Hududiy notenglikni kamaytirishda ta’lim resurslarini boshqarish strategiyasi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15465792Keywords:
ta'lim menejmenti, hududiy notenglik, resurslar taqsimoti, kadrlar siyosati, raqamli ta'lim, ehtiyojga asoslangan moliyalashtirishAbstract
Mazkur tadqiqotda Oʻzbekistonda ta'lim sohasidagi hududiy notenglik holati tahlil qilinadi va uni kamaytirishda
resurslarni samarali boshqarish strategiyalari oʻrganiladi. Tahlil natijalariga koʻra, shahar va qishloq hududlari oʻrtasida
oʻqituvchilar soni, infratuzilma, raqamli texnologiyalarga etishish va moliyalashtirish darajasida jiddiy farqlar mavjud.
Tadqiqotda miqdoriy va sifat tahlil usullaridan foydalanilib, ta'lim natijalari bilan resurslar oʻrtasidagi bogʻliqlik aniqlandi. Shu
asosda ehtiyojga asoslangan moliyalashtirish, raqamli ta'lim tengligini ta'minlash va kadrlar siyosatida ragʻbatlantiruvchi
mexanizmlarni joriy etish kabi amaliy takliflar ishlab chiqildi
References
Darling-Hammond, L. (2021). The flat world and education: How America’s commitment to equity will determine our
future. Teachers College Press.
OECD. (2020). Education at a Glance 2020: OECD Indicators. OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/69096873-en
UNESCO. (2022). Global Education Monitoring Report: Education and Inequality. Paris: UNESCO Publishing.
Тўраева, С. А. (2022). Таълим инфратузилмасида ҳудудий номутаносибликларни камайтиришнинг институционал
асослари. Иқтисодиёт ва таълим, (2), 112–118.
Ражабов, У. Н. (2020). Таълимда рақамлаштириш жараёнининг ҳудудий имкониятлар тенглигига таъсири.
Ўзбекистон педагогика журнали, (3), 44–50.
Tarnavskaya, E. V. (2019). Regional inequality in education resource allocation in the Russian Federation. Russian
Education & Society, 61(2), 123–136. https://doi.org/10.1080/10609393.2019.1590900
Sarsenbayev, A. Z. (2021). Regional disparities and education policy in Kazakhstan. Central Asian Review of Education,
(1), 54–69.
Kim, H. J. (2017). Equity and quality in education in South Korea: Policy strategies. Asia Pacific Education Review,
(3), 357–369.
Crozet, M. (2018). Public funding and equity in the French education system. Journal of Educational Finance, 43(4),
–423.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг қарори (2021 йил 6 ноябр) – PQ–5183-сон. “2021–2023 йилларда
умумий ўрта таълим тизимини ривожлантириш концепцияси”.
Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги. (2023). Таълим ресурсларини тақсимлаш бўйича йиллик
ҳисобот. Тошкент.
The World Bank. (2021). World Development Report 2021: Data for Better Lives. Washington, DC: World Bank. https://
www.worldbank.org/en/publication/wdr2021
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 YASHIL IQTISODIYOT VA TARAQQIYOT

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.