Robototexnika asoslari va maktab ta’limida qo‘llanilishi

Robototexnika asoslari va maktab ta’limida qo‘llanilishi

Authors

  • Muslimbek Tuxliyev

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15509874

Keywords:

robototexnika, maktab ta’limi, zamonaviy texnologiyalar, raqamli ta’lim, algoritmik tafakkur, muammoli vaziyatlar, texnologik ta’lim, STEAM yo‘nalishi, Arduino, LEGO Mindstorms, VEX Robotics, dasturlash asoslari, texnik ijodkorlik.

Abstract

Mazkur maqolada robototexnika tushunchasi, uning asosiy elementlari hamda maktab ta’limida qo‘llanilishining
pedagogik va amaliy jihatlari yoritiladi. Robototexnika – bu robotlar yaratish, ularni boshqarish va dasturlashga oid
fanlararo yo‘nalish bo‘lib, matematika, fizika, informatika, muhandislik va texnologiya fanlarini uzviy bog‘laydi. Maktab
ta’limiga robototexnika elementlarini joriy etish orqali o‘quvchilarda muammoli vaziyatlarni hal qilish, algoritmik fikrlash,
jamoada ishlash kabi ko‘nikmalar shakllanadi. Ushbu maqolada, shuningdek, robototexnika vositalaridan (LEGO, Arduino,
VEX va boshqalar) foydalanish bo‘yicha amaliy tavsiyalar, darslarga integratsiyalash usullari va xorijiy tajriba asosidagi
samarali metodikalar tahlil qilinadi. Robototexnika ta’limi o‘quvchilarning raqamli savodxonligini oshiradi va ularni kelajak
kasblariga tayyorlaydi.

Author Biography

Muslimbek Tuxliyev


Iqtisodiyot va pedagogika universiteti
Maktabgacha ta’lim kafedrasi v.b. dotsenti

References

Xasanov, D. R. (2022). Robototexnika asoslari. Toshkent: “Fan va texnologiya” nashriyoti.

Raxmatova, M. S., & Qodirov, S. T. (2021). Informatikada robototexnika elementlarini o‘qitish metodikasi. Samarqand:

Samarqand davlat universiteti nashriyoti.

Turayev, A. N. (2020). Zamonaviy maktabda STEAM ta’limning joriy etilishi. O‘zbek pedagogik axborotnomasi jurnali,

№2, 45–52-betlar.

Axmedov, O. A. (2019). Robototexnika va dasturlash asoslari. Toshkent: “Iqtisodiyot” nashriyoti.

Azizov, D. A. (2023). Ta’limda raqamli texnologiyalar va ularning pedagogik imkoniyatlari. Ta’lim innovatsiyalari ilmiy

jurnali, №3, 61–68-betlar.

Jonxonov, U. B. (2021). Pedagogik texnologiyalar va ularning ta’lim tizimidagi ahamiyati. Innovatsion pedagogika

jurnali, №1, 22–29-betlar.

UzEduTech – Robototexnika maktablari uchun metodik qo‘llanma (2022). Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Xalq

ta’limi vazirligi.

Vaganov, V. A., & Sergeev, I. V. (2018). Osnovy robototekhniki dlya shkolnikov. Moskva: Prosveshchenie.

Bers, M. U. (2020). Coding as a Playground: Programming and Computational Thinking in the Early Childhood

Classroom. Routledge.

Eguchi, A. (2017). Robotics Education in the STEM Era: The Effectiveness of Educational Robotics Programs. Journal

of Robotics, Vol. 2017, Article ID 9830246.

Papert, S. (1980). Mindstorms: Children, Computers, and Powerful Ideas. New York: Basic Books.

Alimov, M. M., & Tursunov, N. S. (2021). Raqamli ta’lim: holati, muammolari va istiqbollari. Toshkent: TDPU ilmiy

maqolalar to‘plami.

Downloads

Published

2025-05-01
Loading...