Robototexnika asoslari va maktab ta’limida qo‘llanilishi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15509874Keywords:
robototexnika, maktab ta’limi, zamonaviy texnologiyalar, raqamli ta’lim, algoritmik tafakkur, muammoli vaziyatlar, texnologik ta’lim, STEAM yo‘nalishi, Arduino, LEGO Mindstorms, VEX Robotics, dasturlash asoslari, texnik ijodkorlik.Abstract
Mazkur maqolada robototexnika tushunchasi, uning asosiy elementlari hamda maktab ta’limida qo‘llanilishining
pedagogik va amaliy jihatlari yoritiladi. Robototexnika – bu robotlar yaratish, ularni boshqarish va dasturlashga oid
fanlararo yo‘nalish bo‘lib, matematika, fizika, informatika, muhandislik va texnologiya fanlarini uzviy bog‘laydi. Maktab
ta’limiga robototexnika elementlarini joriy etish orqali o‘quvchilarda muammoli vaziyatlarni hal qilish, algoritmik fikrlash,
jamoada ishlash kabi ko‘nikmalar shakllanadi. Ushbu maqolada, shuningdek, robototexnika vositalaridan (LEGO, Arduino,
VEX va boshqalar) foydalanish bo‘yicha amaliy tavsiyalar, darslarga integratsiyalash usullari va xorijiy tajriba asosidagi
samarali metodikalar tahlil qilinadi. Robototexnika ta’limi o‘quvchilarning raqamli savodxonligini oshiradi va ularni kelajak
kasblariga tayyorlaydi.
References
Xasanov, D. R. (2022). Robototexnika asoslari. Toshkent: “Fan va texnologiya” nashriyoti.
Raxmatova, M. S., & Qodirov, S. T. (2021). Informatikada robototexnika elementlarini o‘qitish metodikasi. Samarqand:
Samarqand davlat universiteti nashriyoti.
Turayev, A. N. (2020). Zamonaviy maktabda STEAM ta’limning joriy etilishi. O‘zbek pedagogik axborotnomasi jurnali,
№2, 45–52-betlar.
Axmedov, O. A. (2019). Robototexnika va dasturlash asoslari. Toshkent: “Iqtisodiyot” nashriyoti.
Azizov, D. A. (2023). Ta’limda raqamli texnologiyalar va ularning pedagogik imkoniyatlari. Ta’lim innovatsiyalari ilmiy
jurnali, №3, 61–68-betlar.
Jonxonov, U. B. (2021). Pedagogik texnologiyalar va ularning ta’lim tizimidagi ahamiyati. Innovatsion pedagogika
jurnali, №1, 22–29-betlar.
UzEduTech – Robototexnika maktablari uchun metodik qo‘llanma (2022). Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Xalq
ta’limi vazirligi.
Vaganov, V. A., & Sergeev, I. V. (2018). Osnovy robototekhniki dlya shkolnikov. Moskva: Prosveshchenie.
Bers, M. U. (2020). Coding as a Playground: Programming and Computational Thinking in the Early Childhood
Classroom. Routledge.
Eguchi, A. (2017). Robotics Education in the STEM Era: The Effectiveness of Educational Robotics Programs. Journal
of Robotics, Vol. 2017, Article ID 9830246.
Papert, S. (1980). Mindstorms: Children, Computers, and Powerful Ideas. New York: Basic Books.
Alimov, M. M., & Tursunov, N. S. (2021). Raqamli ta’lim: holati, muammolari va istiqbollari. Toshkent: TDPU ilmiy
maqolalar to‘plami.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 YASHIL IQTISODIYOT VA TARAQQIYOT

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.