Xususiy oliy ta`lim muassasalari menejmentining nazariy jihatlari va o‘ziga xos xususiyatlari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15575738Keywords:
xususiy ta’lim, menejment, malaka, ta’lim muassasasi, yetakchilik fazilatlari, boshqaruv funksiyalari.Abstract
Maqolada xususiy oliy ta’lim muassasalarida menejment tizimining nazariy asoslari chuqur tahlil qilinadi.
Xususan, xususiy sektor ta’limining o‘ziga xos tashkiliy modeli, boshqaruv yondashuvlari, menejerlarning yetakchilik
fazilatlari hamda ta’lim jarayonida malakali boshqaruvning ahamiyati yoritib beriladi. Muallif tomonidan xalqaro tajriba
tahlili asosida xususiy oliy ta’lim muassasalari boshqaruvining samaradorlik omillari va mahalliy sharoitda qo‘llash
imkoniyatlari ochib berilgan.
References
Aaker, D. Strategic Market Management. Wiley, 2008.
Keller, K. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Prentice Hall, 2003.
Хмелькова Н.В. Теоретико-методологические основы объединения брендов в стратегических маркетинговых
альянсах. Екатеринбург, 2013.
Митрофанова Т.Ю. Разработка конкурентной стратегии вуза на рынке образовательных услуг. Санкт-Петербург,
Ванюшкина В.В. Бренд высшего образовательного учреждения: особенности формирования и продвижения.
Ростов-на-Дону, 2011.
Симонов В.Б. Управление развитием маркетинг-ориентированной инфраструктуры инновационной
деятельности в вузе. Москва, 2008.
Adizov B. R. «Oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifatini oshirish imkoniyatlari.» Ijtimoiy fanlarda innovasiya, onlayn ilmiy
jurnali, 2022.
Askarov A. «Oliy ta’lim muassasasida ta’lim sifati monitoringini takomillashtirishning ayrim jihatlari.» Образование и
инновационные исследования, международный научно-методический журнал, №3, 2022.
Axunova G.N. O‘zbekistonda ta’lim xizmatlari marketingi muammolari: Monografiya. – Т.: 2005. – 244 b.
Begalov B.A., Jukovskaya I.E. «Вышшие учебные заведения в формировании национальной инновационной
системы страны.» Iqtisodiyot va innovatsion texnologiyalar, 2012, №4.
G‘oziyev K. «O‘zbekistonda oliy ta’lim muassasalarini boshqarish va tashkil etishning huquqiy jihatlari.» Общество и
инновации, 2022, 3.6/S.
Zaynutdinov Sh.N., Ochilov A.O. Oliy ta’lim muassasalarini boshqarish samaradorligini baholash. Iqtisodiyot va ta’lim,
, №2.
Maslow A. H. A Theory of Human Motivation. Psychological Review, 1943, 50(4), 370–396.
Mayo E. The Human Problems of an Industrial Civilization. 1933.
Bertalanffy L. von. General System Theory. 1968.
Hoy W. K., Miskel C. G. Educational Administration: Theory, Research, and Practice. 2012.
Fiedler F. E. A Contingency Model of Leadership Effectiveness. 1964.
Donaldson L. The Contingency Theory of Organizations. 2001.
Porter M. E. Competitive Advantage. 1985.
Mintzberg H. The Rise and Fall of Strategic Planning. 1994.
Christensen C. M., Eyring H. J. The Innovative University. 2011.
Fullan M. The New Meaning of Educational Change. 2007.
Chubb J. E., Moe T. M. Politics, Markets and America’s Schools. 1990.
Levin H. M. Privatizing Education: Can the School Marketplace Deliver Freedom of Choice, Efficiency, Equity, and
Social Cohesion? 2001.
Patrinos H. A., Sosale S. Mobilizing the Private Sector for Public Education. 2007.
UNESCO IIEP. Guidelines for Quality Assurance in Private Education. 2020.
OECD. The State of Global Education: 18 Months into the Pandemic. 2021.
Selwyn N. Education and Technology: Key Issues and Debates. 2016.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 YASHIL IQTISODIYOT VA TARAQQIYOT

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.