Smart-turizm: xorijiy tajriba va uni Oʻzbekistonda qoʻllash istiqbollari
DOI:
https://doi.org/10.55439/GED/vol1_issmaxsus%20son/a613Abstract
Oʻzbekistonda turizmni kundan-kunga rivojlantirish uchun bir qator ishlar olib borilmoqda.
Jahon turizm bozoridagi raqobatning kuchayib borayotganligi ham mamlakatimizda turizmning
ana’naviy turlarida innovatsion turlariga o‘tishni talab qilmoqda. Xususan Smart-turizmni rivojlanishi
ham muhim ahamiyatga egadir. Smart-turizm bu nafaqat turizm industriyasini rivojlantirish
ning kelajakdagi tendensiyasi, balki turizmni oʻzgartirish va modernizatsiya qilishning kaliti boʻlgan
sayyohlik sanoati va innovatsion S&R texnologiyasini birgalikda rivojlantirish modelidir. Zamonaviy
xizmat koʻrsatish sohasi, Global texnologik inqilobning yangi bosqichi, uning harakatlantiruvchi
kuchlaridan biri Internet boʻlib, jahon iqtisodiyoti taraqqiyoti, inson hayoti va ishlab chiqarishi yoʻnalishini
oʻzgartirmoqda, bu esa jahon turizm sanoati rivojlanishida yangi oʻzgarishlarga olib kelmoqda.
Turizm industriyasini rivojlantirish jarayonining internet bilan chuqur integratsiyalashuvi zamonamizning
tobora keng tarqalgan tendensiyasiga aylanib bormoqda. Smart-turizm – bu aqlli elementlardan
doimiy va tizimli foydalanish sayyoh uchun qoʻshimcha sayohat qiymatini yaratishga olib keladigan
turizm deb ta’riflanadi. Smart-turizmning taklif etilayotgan ta’rifi aqlli texnologiyalardan foydalanish
orqali iste’molchi uchun turistik xizmatning qoʻshimcha qiymatiga ega boʻlishga urgʻu beradi.