RAQAMLI TRANSFORMATSIYA STRATEGIYASINING KOMPANIYA UCHUN AHAMIYATI

RAQAMLI TRANSFORMATSIYA STRATEGIYASINING KOMPANIYA UCHUN AHAMIYATI

Authors

  • Toxir Ergashev
  • Nigora Toxirova

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.16742510

Keywords:

raqamli transformatsiya, kompaniya strategiyasi, texnologiyalar, biznes modellari, operatsion samaradorlik, innovatsiyalar, raqobatbardoshlik, mijozlarga xizmat ko‘rsatish, kompaniya madaniyati, strategik yondashuv, raqamli iqtisodiyot, raqamli platformalar

Abstract

Ushbu maqolada kompaniyalar uchun raqamli transformatsiyaning ahamiyati tahlil qilinadi. Raqamli
transformatsiya jarayoni tashkilotlarning operatsion samaradorligini oshirish, yangi biznes imkoniyatlarini yaratish va
mijozlarga xizmat ko‘rsatish sifatini yaxshilashda muhim rol o‘ynaydi. Maqolada raqamli transformatsiyaning asosiy tarkibiy
qismlari – yangi texnologiyalarni joriy etish, innovatsion biznes modellarini shakllantirish va tashkilot madaniyatidagi
o‘zgarishlar atroflicha yoritiladi. Shuningdek, bu jarayonda muvaffaqiyatga erishish uchun zarur bo‘lgan omillar – xodimlar
bilan samarali hamkorlik, innovatsion fikrlashni rivojlantirish va texnologiyalarning to‘g‘ri tanlanishi muhokama qilinadi.
Tadqiqot natijalari raqamli transformatsiya kompaniyalarga raqobatbardoshlikni oshirish va uzoq muddatli muvaffaqiyatga
erishishda muhim omil bo‘lishini ko‘rsatadi. Maqolada, shuningdek, raqamli transformatsiyani muvaffaqiyatli amalga
oshirish uchun kompleks yondashuv va barcha ishtirokchilarning faol hamkorligi zarurligi ta’kidlanadi

Author Biographies

Toxir Ergashev


Qarshi Davlat Texnika Universiteti,
Iqtisodiyot fanlari nomzodi, dotsent


Nigora Toxirova


Qarshi Davlat Texnika Universiteti, Magistrant


References

1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 5-oktabrdagi PF-6079-sonli farmoni. “Raqamli O‘zbekiston – 2030”

strategiyasini tasdiqlash va uni samarali amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida. https://lex.uz/ru/docs/-5030957

2. Avasar, R. (2020). The impact of digital transformation strategies on long-term success of organizations. Journal of

Digital Business, 12(3), 45–59.

3. Hoshino, Y., & Kubo, K. (2021). Digital transformation and new business models in organizations: A technological

perspective. Journal of Strategic Management, 29(1), 85–101.

4. Lee, J. (2019). The role of management in digital transformation and the importance of working with employees.

International Journal of Management, 22(4), 32–48.

5. AKFA Group. Raqamli transformatsiya bo‘yicha loyiha va tashabbuslar. https://akfagroup.com/uz/digital_transformation

6. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2023-yil 24-maydagi PQ-162-sonli qarori. “Raqamli xizmatlar qamrovi va

sifatini oshirish hamda soha, tarmoq va hududlarni raqamli transformatsiya qilish chora-tadbirlari to‘g‘risida”. https://

lex.uz/uz/docs/6346351

7. CyberLeninka. (2023). Raqamli transformatsiya jamiyatni modernizatsiya qilish va milliy iqtisodiyotning

raqobatbardoshligini oshirishda ahamiyati. https://cyberleninka.ru

Downloads

Published

2025-04-01
Loading...