TADBIRKORLIK SUBYEKTLARI RAQOBATBARDOSHLIGINI BAHOLASHNING USLUBIY YONDASHUVLARI

TADBIRKORLIK SUBYEKTLARI RAQOBATBARDOSHLIGINI BAHOLASHNING USLUBIY YONDASHUVLARI

Authors

  • Kamoliddin Sirojiddinov

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17421447

Keywords:

raqobatbardoshlikni baholash, uslubiy yondashuvlar, raqobat, tadbirkorlik subyekti raqobatbardoshligi, samaradorlik.

Abstract

Bugungi kunda jahon bozorida raqobatning bosqichma-bosqich kuchayishi, turli tovarlarga talab va
taklifning o‘zgarishi hamda biznes strukturalaridagi yuqori darajadagi o‘zgaruvchanlik jarayonlari kuzatilmoqda. Bu esa,
o‘z navbatida, tadbirkorlik subyektlarida tashqi va ichki muhit ta’siriga munosib javob bera oladigan raqobatbardoshlikni
boshqarish tizimini shakllantirish zarurligini belgilaydi. Raqobat holatining keskinligi ma’lum bir turdagi tovarlar bozorining
umumiy to‘yinganligi, bozor segmentatsiyasining yuqori darajasi hamda korxonalar faoliyatida manfaat nuqtalarining
kesishishi bilan belgilanadi. Shu bois, tadbirkorlik subyekti raqobatbardoshligini aniq baholash va uni to‘g‘ri shakllantirish
kun tartibidagi dolzarb masalalardan biridir

Author Biography

Kamoliddin Sirojiddinov


Namangan davlat universiteti dotsenti, i. f. n.,

References

1. Abuzyarova M. I. Methodological approaches to ensure the competitiveness of organizations // Banach Journal of

Mathematical Analysis. – 2017. – № 2. – P. 125–132.

2. Андриянова Л. А. Методические подходы к оценке конкурентоспособности сельскохозяйственных предприятий

// Научные труды Вольного экономического общества России. – 2012. – С. 74–81.

3. Мокроносов А. Г., Маврина И. Н. Конкуренция и конкурентоспособность. Учебное пособие. – Екатеринбург:

Изд-во Урал ун-та, 2014. – 194 с.

4. Погребцова Е. А., Леушкина В. В. Методика оценки конкурентоспособности перерабатывающих предприятий

сферы АПК // Электронный научно-методический журнал Омского ГАУ. – 2021. – № 4. – С. 20.

5. Рамазанов В. Г. Аналитические модели оценки конкурентоспособности предприятий // Вопросы структуризации

экономики. – 2008. – № 3. – С. 41–43.

6. Дубинина Н. А. Сравнительная характеристика методов анализа и оценки конкурентоспособности продукции //

Вестник АГТУ. Серия: Экономика. – 2013. – № 2. – С. 52–61.

7. Xoliqulov A. N., Usmanova D. Q., Raximov X. A. Korxonalar raqobatbardoshligini baholash: O‘quv qo‘llanma. –

Samarqand: Turon nashr, 2021. – 208 bet.

8. Sadikov A. A., Sidiqova Z. K., Rustamov A. Q. Bahoni shakllantirish: O‘quv qo‘llanma. – Toshkent: Yangiyul poligraf

servis, 2007.

9. Jalolov I. I. Statistik tahlil yordamida sanoat korxonalari raqobatbardoshligini oshirish // Journal of Marketing, Business

and Management. – 2020. – V. 3, № 7 (December). – P. 5–12.

10. Yuldasheva N. A. Sanoat korxonalarining raqobatbardoshlik darajasini baholash asosida innovatsion jarayonlarni

boshqarishni takomillashtirish // Management, Marketing and Finance International Scientific Journal. – 2021. – V. 1,

№ 4. – P. 105–109.

11. Бакатин А. Н. Анализ методов оценки конкурентоспособности предприятия // Прогрессивная экономика. –

2021. – № 1. – С. 18–30.

12. Подолякина Е. В., Советова Н. П. Оценка конкурентоспособности организации. Учебное пособие. – Вологда:

ВоГУ, 2015.

13. Сафиуллин Н. З., Сафиуллин Л. Н. Управление конкурентоспособностью предприятий. Монография. – Казань:

Казанск. ун-т, 2008. – 189 с.

14. Abuzyarova M. I. Methodological approaches to ensure the competitiveness of organizations // Banach Journal of

Mathematical Analysis. – 2017. – № 2. – P. 125–132.

15. Козлова О. А., Нечаева Е. В. Инновации в системе маркетингового управления товарным ассортиментом

предприятия // Маркетинг и маркетинговые исследования. – 2011. – № 4. – С. 310–318.

Downloads

Published

2025-10-01

How to Cite

Sirojiddinov , K. (2025). TADBIRKORLIK SUBYEKTLARI RAQOBATBARDOSHLIGINI BAHOLASHNING USLUBIY YONDASHUVLARI. GREEN ECONOMY AND DEVELOPMENT, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17421447
Loading...