JAHONDA KREATIV IQTISODIYOTNI RIVOJLANTIRISHNING MODELLARI VA ULARNING OʻZIGA XOS XUSUSIYATLARI

JAHONDA KREATIV IQTISODIYOTNI RIVOJLANTIRISHNING MODELLARI VA ULARNING OʻZIGA XOS XUSUSIYATLARI

Authors

  • Oybek Dusmuxamedov

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17441733

Keywords:

kreativ iqtisodiyot, kreativ industriya, kreativ sinf, intellektual mulk, innovatsiya, kreativ mahsulot va xizmatlar, venchur kapital, startap, davlat grantlari va xususiy kapital, milliy fondlar, subsidiya, raqobatbardoshlik, mualliflik huquqi, kreativ xizmatlar eksporti, modellar.

Abstract

Maqolada kreativ iqtisodiyot va industriyaning jahon miqyosidagi o‘rni, iqtisodiy rivojlanish tendensiyalari,
tashqi savdodagi hamda bandlikdagi ulushi tahlil etilgan. Kreativ iqtisodiyot tushunchasiga xorijiy olimlar tomonidan
berilgan ta’riflarning nazariy hamda uslubiy jihatlari o‘rganilgan. Jahonda kreativ iqtisodiyotni rivojlantirish bo‘yicha
iqtisodiy fanda shakllangan Anglo-Sakson, Kontinental, Osiyo va Gibrid modellarining o‘ziga xos xususiyatlari tahlil
qilingan. Shuningdek, mamlakatimiz amaliyotida kreativ iqtisodiyotni rivojlantirish modellaridan ijodiy foydalanish mumkin
bo‘lgan ilmiy xulosa va amaliy tavsiyalar ishlab chiqilgan.

Author Biography

Oybek Dusmuxamedov

Oʻzbekiston Milliy universiteti “Makroiqtisodiyot”,
Oʻzbekiston davlat sanʼat va madaniyat instituti,
“Madaniyat va sanʼat menejmenti” kafedralari dotsenti,
iqtisodiyot fanlari boʻyicha falsafa doktori, PhD

References

1. Creative Economy Outlook 2024: Technical and Statistical Report. Geneva, UNCTAD, July, 2024. – 136 pages.

2. Ўзбекистон Республикасининг “Креатив иқтисодиёт тўғрисида”ги ЎРҚ-970-сон Қонуни, 03.10.2024 й.

3. Howkins J. The Creative Economy: How People Make Money from Ides. 2nd Edition. London: “Penguin Books Ltd”,

2013. – 291 pages.

4. Флорида Р. Креативный класс. Люди, которые меняют будущее/ Пер. с англ. М.: Классика ХХІ, 2005.430 с.

5. Хестанов Р. Креативные индустрии – модели развития. Социологические обозрение, Т. 17, № 3, 2018. – с. 173-

196

6. Bell D. & Jayne M. “The Creative Countryside: Policy and Practice in the UK Rural Cultural Economy”, Journal of Rural

Studies, No. 26 (3), 2010. – pp. 209-218

7. Lopez-Leyva S., & Guzmán-Solano G. The Creative Economy as a Factor of Economic Development: Three Different

Cases, One Common Objective. Culture. Society. Economy. Politics, No 1 (2), 2021. – pp. 41-58

8. Bilan Y., Vasilyeva T., Kryklii O. & Shilimbetova G. The creative industry as a factor in the development of the economy:

dissemination of European experience in the countries with economies in transition. Creativity Studies, No. 12 (1),

2019. – pp. 75-101

9. Cornell S. Building a creative economy in South Korea. Analyzing the plans and possibilities for the new economic

growth. Korea´s Domestic Economy. On Korea 2014: Academic Paper Series, KEI, vol. 7, 2014 – pp. 3-21

10. Fleming T. The Brazilian Creative Economy: Situation Analysis and Evaluation of Newton-Funded Creative & Social

Entrepreneurship Programme. Newton Fund, British Council. March, 2018. – 87 pages.

11. Ўзбекистон Республикаси Президентининг ““Рақамли Ўзбекистон – 2030” стратегиясини тасдиқлаш ва уни

самарали амалга ошириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги ПФ-6079-сон фармони, 05.10.2020 й.

Downloads

Published

2025-10-01

How to Cite

Dusmuxamedov, O. (2025). JAHONDA KREATIV IQTISODIYOTNI RIVOJLANTIRISHNING MODELLARI VA ULARNING OʻZIGA XOS XUSUSIYATLARI. GREEN ECONOMY AND DEVELOPMENT, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17441733
Loading...