REKLAMA XIZMATLARI BOZORIDA RAQOBATBARDOSHLIKNI OSHIRISHGA OID NAZARIY QARASHLAR

REKLAMA XIZMATLARI BOZORIDA RAQOBATBARDOSHLIKNI OSHIRISHGA OID NAZARIY QARASHLAR

Authors

  • Azamat Xamrakulov

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17471401

Keywords:

reklama xizmatlari, raqobatbardoshlik, marketing strategiyasi, innovatsiya, raqamli iqtisodiyot, iste’molchi ishonchi.

Abstract

Mazkur maqolada reklama xizmatlari bozorida raqobatbardoshlikni oshirishga oid nazariy yondashuvlar
tahlil qilinadi. Unda reklama faoliyatining iqtisodiy mohiyati, xizmatlar bozorida raqobatning shakllanish omillari hamda
raqobat ustunligini ta’minlashda innovatsion strategiyalarning o‘rni ochib berilgan. Shuningdek, raqamli texnologiyalar va
marketing kommunikatsiyalarining jadal rivojlanishi sharoitida reklama xizmatlari sifatini oshirish, iste’molchilar ishonchini
mustahkamlash hamda milliy kompaniyalarning raqobatbardoshligini kuchaytirish bo‘yicha nazariy asoslar yoritilgan.
Tadqiqot natijalari reklama bozori ishtirokchilari uchun samarali raqobat strategiyalarini shakllantirishda amaliy ahamiyat
kasb etadi

Author Biography

Azamat Xamrakulov

O‘zbekiston Respublikasi Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar
huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi Samarqand viloyat hududiy boshqarmasi
bo‘lim boshlig‘i o‘rinbosari hamda Samarqand iqtisodiyot va servis instituti,
“Real iqtisodiyot” kafedrasining mustaqil tadqiqotchisi

References

1. O‘zbekiston Respublikasining “Tadbirkorlik faoliyati erkinligining kafolatlari to‘g‘risida”gi Qonuni. 2000-yil 25-mayda

qabul qilingan. 2012-yilda yangi tahriri qabul qilingan.

2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 – yil 11 – maydagi “Xizmatlar sohasini jadal rivojlantirish chora –

tadbirlari” PQ – 5113 son Qarori.

3. “Aholi bandligini ta’minlash bo‘yicha olib borilayotgan ishlar natijadorligi va samaradorligini oshirishda mahalliy ijro

hokimiyati va iqtisodiy kompleksning hududiy organlari rahbarlarining shaxsiy mas’uliyatini oshirish chora-tadbirlari

to‘g‘risida”gi 2017 yil 6 may PQ-2960 son Qarori.

4. Porter M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free

Press.

5. Porter M. E. (1985). Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. New York: Free Press.

6. Kotler P., Keller K. L. (2016). Marketing Management (15th ed.). Pearson Education.

7. Brynjolfsson E., McAfee A. (2014). The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant

Technologies. W. W. Norton & Company.

8. Bughin, J., & Van Zeebroeck, N. (2017). The Best Response to Digital Disruption. MIT Sloan Management Review,

58(4), 80–86.

9. Edelman, D. C. (2010). Branding in the Digital Age: You’re Spending Your Money in All the Wrong Places. Harvard

Business Review, 88(12), 62–69.

10. OECD (2023). Services Trade Restrictiveness Index (STRI): Advertising and Marketing Services Report. OECD

Publishing, Paris.

11. World Trade Organization (WTO) (2022). World Trade Report: The Future of Trade in Services. Geneva: WTO

Publications.

12. United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) (2021). Creative Economy Outlook 2021: Trends in

International Trade in Creative Industries. Geneva: United Nations.

13. Vahobov A. (2019). Bozor iqtisodiyoti sharoitida xizmatlar sektorini rivojlantirish masalalari. Toshkent: Iqtisodiyot

nashriyoti.

14. G‘ulomov S. S. (2020). Innovatsion marketing va raqamli transformatsiya tamoyillari. Toshkent: TDIU nashriyoti.

15. Xodiev B. Y. (2021). O‘zbekiston iqtisodiyotida raqobat muhitini shakllantirish va rivojlantirish mexanizmlari. Toshkent:

Iqtisodiy tadqiqotlar markazi.

16. Jo‘rayev A., Shukurova N. (2022). “Raqamli iqtisodiyot sharoitida reklama xizmatlari bozorining rivojlanish

tendensiyalari.” Marketing va Menejment Jurnali, №4, 45–53-betlar.

17. Karimov O. (2023). “O‘zbekiston xizmatlar sohasida raqobatbardoshlikni oshirish omillari.” Iqtisodiyot va Innovatsiyalar

Elektron Jurnali, №2, 89–97-betlar.

18. Respublikasi Prezidentining 2022-yil 28-dekabrdagi PQ–468-sonli qarori — “Raqamli iqtisodiyotni rivojlantirish va

innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash chora-tadbirlari to‘g‘risida.”

19. www.lex.uz – O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligi portali.

20. www.stat.uz – O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi sayti

Downloads

Published

2025-10-01

How to Cite

Xamrakulov , A. (2025). REKLAMA XIZMATLARI BOZORIDA RAQOBATBARDOSHLIKNI OSHIRISHGA OID NAZARIY QARASHLAR. GREEN ECONOMY AND DEVELOPMENT, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17471401
Loading...