SAVDO KORXONALARIDA EKOLOGIK MAHSULOTLARNI TARG‘IB QILISH VA SOTISHNI RAG‘BATLANTIRISH USULLARI
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17543934Keywords:
Ekologik mahsulotlar, marketing, savdo korxonasi, yashil iqtisodiyot, rag‘batlantirish, strategiya.Abstract
Ushbu maqolada savdo korxonalarida ekologik mahsulotlarni targ‘ib qilish va ularni sotishni rag‘batlantirishning
zamonaviy usullari tahlil qilinadi. Yashil iqtisodiyot sharoitida ekologik mahsulotlarga bo‘lgan talabning oshishi savdo
korxonalarini yangi marketing strategiyalarini joriy etishga undamoqda. Tadqiqot davomida ekologik mahsulotlarni sotish
jarayonida duch kelinadigan asosiy muammolar, ular yechimlari va samarali rag‘batlantirish usullari chuqur o‘rganildi.
Shuningdek, ekologik mahsulotlarni iste'molchilarga yetkazib berishda marketingning strategik roli tahlil qilinib, xorijiy
mamlakatlar tajribasi bilan solishtirildi. Tadqiqot natijalari ekologik toza mahsulotlarni iste’molchilarga yetkazish jarayonida
samaradorlikni oshirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar ishlab chiqishga qaratilgan.
References
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.M. Mirziyoyevning 2019-yil 4-oktabrdagi “Yashil iqtisodiyotga o‘tish bo‘yicha
strategiya” qarori. // Lex.uz
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori. Yashil iqtisodiyot strategiyasi, 2023.
3. O‘zbekiston Milliy Statistik Qo‘mitasi ma’lumotlari, 2024.
4. Kotler P., Keller K.L. Marketing Management. 15th Edition. Pearson, 2016.
5. Ottman J.A. The New Rules of Green Marketing. Berrett-Koehler Publishers, 2011.
6. Porter M.E., Kramer M.R. Creating Shared Value. Harvard Business Review, 2011.
7. Soliev R.M., Qodirov N.X. “Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish”. – Toshkent: O‘zbekiston, 2021. – 296 b.
8. Xolmatova S. A. “Yashil iqtisodiyot va uning O‘zbekiston iqtisodiyotiga ta’siri”. // Iqtisodiyot va innovatsion texnologiyalar
jurnali, 2023, №2 (46). – B. 123–130.
9. Zokirov A.S., Rahimova D.I. “Raqamli iqtisodiyot va elektron savdo: ekologik samaradorlik asosida rivojlanish
yo‘nalishlari”. // O‘zbekiston iqtisodiyoti va statistika jurnali. – 2022, №3. – B. 75–84.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 YASHIL IQTISODIYOT VA TARAQQIYOT

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.