MAKTABGACHA TAʼLIM TASHKILOTI DIREKTORINING MOLIYAVIY SAVODXONLIGI: NAZARIYA VA AMALIYOTI

MAKTABGACHA TAʼLIM TASHKILOTI DIREKTORINING MOLIYAVIY SAVODXONLIGI: NAZARIYA VA AMALIYOTI

Authors

  • Nafisa Abdullayeva
  • Normurod Boymuradov

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17695043

Keywords:

moliyaviy savodxonlik, maktabgacha taʼlim tashkiloti, rahbar kompetensiyasi, moliyaviy boshqaruv, byudjetni rejalashtirish, samaradorlik, shaffoflik, hisobdorlik, xalqaro tajriba

Abstract

Ushbu maqola maktabgacha taʼlim tashkiloti direktorining moliyaviy savodxonligini rivojlantirishning dolzarb
masalalariga bagʻishlangan. Tashkilot rahbarining moliyaviy boshqaruv, byudjetni rejalashtirish va hisobdorlik sohasidagi
bilim va koʻnikmalarining taʼlim sifati va muassasaning umumiy samaradorligiga taʼsiri oʻrganilgan. Maqolada, shuningdek,
Singapur va Finlyandiya kabi rivojlangan davlatlarning ilgʻor tajribalari asosida MTT direktorlarining moliyaviy mustaqilligini
oshirish, shaffoflik va hisobdorlikni taʼminlash boʻyicha ilmiy asoslangan tavsiyalar keltirilgan

Author Biographies

Nafisa Abdullayeva

Maktabgacha taʼlim tashkiloti direktor
va mutaxassislarini qayta tayyorlash
va ularning malakasini oshirish instituti rektori,
pedagogika fanlari doktori DSc, professor

Normurod Boymuradov

Mustaqil tadqiqotchi

References

1. Oʻzbekiston Respublikasining 16.12.2019-yildagi OʻRQ-595-son «Maktabgacha taʼlim va tarbiya toʻgʻrisida»gi Qonuni.

https://share.google/KUVl5MRP3ky2Qnp4D

2. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 19.03.2025-yildagi PF-51-son “Maktabgacha va maktab taʼlimi sohasida

boshqaruv tizimi samaradorligini oshirishning qoʻshimcha chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi Farmoni. https://share.google/

ZALLgnNaEO2DyGkLq

3. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 29.12.2023-yildagi PQ-422-son “Oʻzbekiston Respublikasining “2024-yil

uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻgʻrisida”gi Qonuni ijrosini taʼminlash chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi

qarori. https://share.google/J8P5QhoI0uSEA53se

4. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar mahkamasining 05.01.2018-yildagi 10-son qarori bilan tasdiqlangan “Davlat

maktabgacha taʼlim tizimi xodimlari mehnatiga haq toʻlash va ularni moddiy ragʻbatlantirish tartibi toʻgʻrisida” gi nizom.

5. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 21.12.2005-yildagi 275-son “Xalq taʼlimi xodimlari mehnatiga haq

toʻlashning takomillashtirilgan tizimini tasdiqlash toʻgʻrisida”gi qarori.

6. Oʻzbekiston Respublikasi maktabgacha taʼlim vazirining 2018-yil 13-dekabrdagi 3-mh-son buyrugʻi bilan tasdiqlangan

“Davlat maktabgacha taʼlim tashkilotlarida qoʻshimcha pullik taʼlim-tarbiya xizmatlari koʻrsatish faoliyatini tashkil etish

tartibi toʻgʻrisida”gi nizom.

7. Müller S. & Weber M. (2010). Financial Literacy and Mutual Fund Investments: Who Buys Actively Managed

Funds? Schmalenbach Business Review 62 (2). – P. 126153;

8. Lee N. // Financial literacy and financial literacy education: What might be the components of an effective

financial literacy curriculum? // Institute of Education University of London. 2010 P.

3;

9. OECD., 2013. – S. 5.

10. OECD/INFE International survey of adult financial literacy © OECD., 2020. – P. 21.

11. Staxovich L.V. Neobxodimost povыsheniya finansovoy gramotnosti molodeji kak vajneyshiy prioritet

gosudarstvennoy politiki. http://ecsocman.hse.ru/text/33372918/.

Downloads

Published

2025-11-01
Loading...