ZAMONAVIY TURISTIK KLASTERLARNI BOSHQARISHNING NAZARIY-USLUBIY ASOSLARI
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17712150Keywords:
turistik klaster, klaster boshqaruvi, maqsadli brending, mintaqaviy turizm, barqaror turizm, qiymat zanjiri, raqamli turizm, biznes klasterlari, tarmoq boshqaruviAbstract
Mazkur maqolada zamonaviy turistik klasterlar konsepsiyasi va ularni boshqarishning nazariy-uslubiy
asoslari tadqiq etilgan. Zamonaviy turistik klasterlar konsepsiyalaridan kelib chiqib, turizm klasterini shakllantirishda global
tendensiyalar (raqamli transformatsiya, maqsadli brending, davlat-xususiy sheriklik) tahlil qilingan. Turistik klasterlarni
yaratish Total Cluster Formation Framework (TCFF) modellarini o‘rganish asosida hududiy turizmning raqobatbardoshligini
oshirish va mahalliy brend yaratish, turizm klasterlarini shakllantirish bo‘yicha amaliy taklif va tavsiyalar ishlab chiqilgan.
References
1. Валеева С. В. Развитие концепции кластерного подхода в туризме // Национальные интересы: приоритеты
и безопасность. 2022. №1 (334). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/razvitie-kontseptsii-klasternogo-podhoda-vturizme
2. Bieger, T. (1997). Die Wertschöpfungskette als Instrument der strategischen Analyse im Tourismus. In T. Bieger (Hrsg.),
Tourismus-Lehrbuch (1. Auflage, S. 67–89).
3. Вазирлар Маҳкамасининг 2024 йил 30 декабрдаги 915-сон қарори // https://lex.uz/docs/7303189
4. Литвин О., Сущенко О., Кырылюк И., Чвертко Л.., Нещадым Л., Поворознюк И. & Тымчук С. (2025). Механизмы
развития туристических кластеров для повышения конкурентоспособности туристической отрасли
украины. Теория и исследования управления для сельского бизнеса и развития инфраструктуры, 47(1), 153–
161. https://doi.org/10.15544/mts.2025.12
5. Siddik, A. B., Forid, M. S., Yong, L., Du, A. M., & Goodell, J. W. (2025). Artificial intelligence as a catalyst for sustainable
tourism growth and economic cycles. Technological Forecasting and Social Change, 210, 123875. https://doi.
org/10.1016/j.techfore.2024.123875
6. Perkins, R. A. (2021). Business Clustering as a Collaboration Strategy for Small Tourism Businesses Contributing to
Regional Destination Branding (PhD диссертация). Griffith University. DOI: 10.25904/1912/4327.
7. Ağayev, A. A. The Organization and Development of Tourism Clusters in Azerbaijan. PhD Dissertation. Azerbaijan. //
https://aak.gov.az/upload/dissertasion/_qtisad_elml_ri/Avtoreferat-_Aligul_Ağayev-20251.pdf
8. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 5 январдаги ПФ-5611-сон Фармони. Ўзбекистон Республикаси
қонун ҳужжатлари тўплами, 2019 й., 1-сон, 1-модда. // https://lex.uz/docs/4143188?ONDATE=24.05.2023
9. Ўзбекистон Республикаси Туризм қўмитаси 2024 йилги ҳисоботи. // https://gov.uz/oz/uzbektourism/sections/
statistika
10. Ўзбекистон Республикаси Туризм қўмитаси маълумотномаси. // // https://gov.uz/oz/uzbektourism/sections/
statistika
11. OECD (2019). Tourism Trends and Policies. Paris. // https://www.oecd.org/en/publications/oecd-tourism-trends-andpolicies_
20767773.html
12. European Commission (2022). Smart Tourism Destinations Report. // https://smart-tourism-capital.ec.europa.eu/
system/files/2022-05/Best%20Practice%20Report_2022_Update.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 GREEN ECONOMY AND DEVELOPMENT

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.