OLIY TAʼLIMDAGI RAQAMLI YECHIMLARNING SAMARADORLIGI VA UNI BAHOLASH MEZONLARI

OLIY TAʼLIMDAGI RAQAMLI YECHIMLARNING SAMARADORLIGI VA UNI BAHOLASH MEZONLARI

Authors

  • Malika Abduraxmanova

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.18014203

Keywords:

raqamli taʼlim, raqamli yechimlar, Learning Management System (LMS), masofaviy taʼlim, onlayn kurslar, elektron test, elektron baholash tizimlari, Learning Analytics (LA), Outcome-Based Education (OBE).

Abstract

Ushbu ilmiy maqolada zamonaviy taʼlim jarayonida qoʻllanilayotgan raqamli yechimlarning samaradorligi
har tomonlama tahlil qilingan boʻlib, ularning oʻquv jarayoniga koʻrsatayotgan taʼsiri, afzalliklari va mavjud muammolari
chuqur oʻrganilgan. Tadqiqot natijalari raqamli yechimlar taʼlim jarayonini optimallashtirish, bilimlarni oʻzlashtirishni
chuqurlashtirish, vaqt va resurslar tejamkorligini taʼminlash, pedagogik jarayonni avtomatlashtirish va individuallashtirishda
muhim oʻrin tutishini koʻrsatadi. Shuningdek, OBE va LA texnologiyalarining integratsiyalashgan holda qoʻllanilishi taʼlim
jarayonini real vaqt rejimida monitoring qilish, muammolarni erta aniqlash va dalilga asoslangan pedagogik qarorlar qabul
qilish imkoniyatini beradi.
Maqolada tahlil qilingan ilmiy natijalar va takliflar oliy taʼlim muassasalarida raqamli taʼlimni yanada rivojlantirish, uning
samaradorligini takomillashtirish va raqamli transformatsiya jarayonlarini ilmiy asosda boshqarishga xizmat qiladi.

Author Biography

Malika Abduraxmanova

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi
huzuridagi Biznes va tadbirkorlik oliy maktabi
08.00.16 – “Raqamli iqtisodiyot va xalqaro raqamli
integratsiya” ixtisosligi boʻyicha falsafa doktori
(PhD) ilmiy darajasiga daʼvogar, mustaqil izlanuvchi

References

1. Иванов И. П. Современные технологии в образовании / И. П. Иванов. -Ташкент: Учебный дом, 2024. - 12 с.

2. Петрова А. В., Сидоров Б. Г. Влияние LMS на успеваемость студентов // Журнал педагогических исследований.

- 2023. - № 2. - С. 45–59.

3. Brown, J., Smith, A. The impact of digital learning platforms on student engagement // International Journal of

Educational Technology. - 2022. - Vol. 19, Issue 3. - P. 120–135.

4. World Bank. Digital Education in Central Asia: Trends and Opportunities / World Bank. - 2021. -URL: https://www.

worldbank.org/en/topic/education/publication/ digital-education-central-asia

5. UNESCO. Artificial Intelligence in Education: Challenges and Opportunities / 2023. -URL: https://unesco.org/

ai-education.

6. Назарова Л. М. Виртуальная и дополненная реальность в учебном процессе / Современные образовательные

технологии. - 2023. - № 4. - С. 78–88.

Downloads

Published

2025-12-01

How to Cite

Abduraxmanova, M. (2025). OLIY TAʼLIMDAGI RAQAMLI YECHIMLARNING SAMARADORLIGI VA UNI BAHOLASH MEZONLARI. GREEN ECONOMY AND DEVELOPMENT, 3(12). https://doi.org/10.5281/zenodo.18014203
Loading...