Hududiy notenglikni kamaytirishda ta’lim resurslarini boshqarish strategiyasi

Hududiy notenglikni kamaytirishda ta’lim resurslarini boshqarish strategiyasi

Авторы

  • Nodira Saidaxmedova

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15465792

Ключевые слова:

ta'lim menejmenti, hududiy notenglik, resurslar taqsimoti, kadrlar siyosati, raqamli ta'lim, ehtiyojga asoslangan moliyalashtirish

Аннотация

Mazkur tadqiqotda Oʻzbekistonda ta'lim sohasidagi hududiy notenglik holati tahlil qilinadi va uni kamaytirishda
resurslarni samarali boshqarish strategiyalari oʻrganiladi. Tahlil natijalariga koʻra, shahar va qishloq hududlari oʻrtasida
oʻqituvchilar soni, infratuzilma, raqamli texnologiyalarga etishish va moliyalashtirish darajasida jiddiy farqlar mavjud.
Tadqiqotda miqdoriy va sifat tahlil usullaridan foydalanilib, ta'lim natijalari bilan resurslar oʻrtasidagi bogʻliqlik aniqlandi. Shu
asosda ehtiyojga asoslangan moliyalashtirish, raqamli ta'lim tengligini ta'minlash va kadrlar siyosatida ragʻbatlantiruvchi
mexanizmlarni joriy etish kabi amaliy takliflar ishlab chiqildi

Биография автора

Nodira Saidaxmedova


Toshkent davlat pedagogika universiteti ta’limda
transformasiya masalalari boʻyicha prorektori,
“Ta’lim menejmenti” kafedrasi mudiri, iqtisod fanlari doktori, professor

Библиографические ссылки

Darling-Hammond, L. (2021). The flat world and education: How America’s commitment to equity will determine our

future. Teachers College Press.

OECD. (2020). Education at a Glance 2020: OECD Indicators. OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/69096873-en

UNESCO. (2022). Global Education Monitoring Report: Education and Inequality. Paris: UNESCO Publishing.

Тўраева, С. А. (2022). Таълим инфратузилмасида ҳудудий номутаносибликларни камайтиришнинг институционал

асослари. Иқтисодиёт ва таълим, (2), 112–118.

Ражабов, У. Н. (2020). Таълимда рақамлаштириш жараёнининг ҳудудий имкониятлар тенглигига таъсири.

Ўзбекистон педагогика журнали, (3), 44–50.

Tarnavskaya, E. V. (2019). Regional inequality in education resource allocation in the Russian Federation. Russian

Education & Society, 61(2), 123–136. https://doi.org/10.1080/10609393.2019.1590900

Sarsenbayev, A. Z. (2021). Regional disparities and education policy in Kazakhstan. Central Asian Review of Education,

(1), 54–69.

Kim, H. J. (2017). Equity and quality in education in South Korea: Policy strategies. Asia Pacific Education Review,

(3), 357–369.

Crozet, M. (2018). Public funding and equity in the French education system. Journal of Educational Finance, 43(4),

–423.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг қарори (2021 йил 6 ноябр) – PQ–5183-сон. “2021–2023 йилларда

умумий ўрта таълим тизимини ривожлантириш концепцияси”.

Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги. (2023). Таълим ресурсларини тақсимлаш бўйича йиллик

ҳисобот. Тошкент.

The World Bank. (2021). World Development Report 2021: Data for Better Lives. Washington, DC: World Bank. https://

www.worldbank.org/en/publication/wdr2021

Загрузки

Опубликован

2025-04-07
Loading...