TIJORAT BANKLARINI TRANSFORMATSIYALASH SHAROITIDA CHAKANA XIZMATLARINI RIVOJLANTIRISH YO‘LLARI
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17836033Ключевые слова:
transformatsiya jarayoni, tijorat banklari, chakana bank xizmatlari, raqamli bank xizmatlari, fintech, raqamli transformatsiya, mobil banking, open banking, moliyaviy inklyuziya, mijozlar tajribasi, raqamli ekotizim, bank biznes modeli, masofaviy xizmat ko‘rsatish, innovatsion to‘lov texnologiyalari, instant payments, QR-to‘lovlar, onlayn kreditlash, bank raqobatbardoshligiАннотация
Ushbu maqolada bank tizimida kechayotgan raqamli transformatsiya jarayonlari sharoitida tijorat banklarining
chakana xizmatlarini rivojlantirishning zamonaviy yo‘nalishlari va amaliy mexanizmlari tahlil qilinadi. Tadqiqotda
bank xizmatlari bozorida raqobat kuchayishi, mijozlar xulq-atvorining o‘zgarishi, fintech va neobanklar kabi yangi
ishtirokchilarning kirib kelishi natijasida shakllanayotgan yangi talablar asosida tijorat banklarining chakana segmentdagi
biznes-modellarini diversifikatsiya qilish zarurati asoslangan. Maqolada raqamli ekotizimlar, mobil ilovalar, masofaviy
xizmat ko‘rsatish texnologiyalari, open-banking infratuzilmasi va sun’iy intellektga asoslangan ma’lumotlar tahlilidan
foydalanish orqali chakana xizmatlar samaradorligini oshirish strategiyalari taklif etiladi. Shuningdek, banklarning ichki
jarayonlarini avtomatlashtirish, mijozlar uchun personalizatsiyalangan moliyaviy mahsulotlar yaratish, onlayn kreditlash,
QR-to‘lovlar, instant-payments kabi tezkor to‘lov mexanizmlarini kengaytirish bo‘yicha takomillashtirish yo‘llari yoritilgan.
Tadqiqot natijalari transformatsiya jarayoni sharoitida tijorat banklari chakana xizmatlarining raqobatbardoshligini oshirish,
moliyaviy inklyuziyani kengaytirish va mijozlar uchun qulay, xavfsiz va innovatsion moliyaviy yechimlar yaratishda ilmiyamaliy
ahamiyatga ega.
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston respublikasi Prezidenti SH. Mirziyoevning “Tijorat banklari eng zamonaviy xizmatlarni ko‘rsatib, har bir
mijozning ko‘ngliga yo‘l topa oladigan bo‘lishi kerak” mavzusidagi nutqi. https://kun.uz/32726500
2. Кешенкова Н.В. Развитие розничных банковских услуг в условиях формированияинновационной экономики:
автореферат дис. канд. экон. наук: 08.00.10 / Моек. гос.ун-т экономики, статистики и информатики - Москва,
2013. - 27 с.
3. Гончарук А.С. Институциональные аспекты развития сегмента розничных банковских услуг: дис. канд. экон.
наук: 08.00.10 / Сев.-Осет. гос. ун-т им. К.Л. Хета-гурова - Шахты, 2012. - 183 с
4. Тавасиева А.М. «Дополнительные операции для клиентов» Москва «Ф и С» 2005 г. 13 стр.
5. А.Н.Иванов «Банковские услуги: зарубежный и российский опыт» Москва «Ф и С» 2002 г. 176 стр.
6. Е.Ф. Жуков «Банковское дело» М.: ЮНИТА-ДАНА 2007 г. 250 стр.
7. «Банковское дело» 2008 г. Питер Учебник для вузов 2-е издание Г.Н.Белоглазовой, Л.П.Крошвецкой 27 стр.,
А.М. Тавасиева «Дополнительные операции для клиентов» Москва 2005 г. «Ф и С» 13 стр.
8. С.В.Галицкая «Деньги, кредит, банки». Полный курс. Москва изд. «Эксмо» 2008г 253 стр.
9. Закиров Ш.З. Развитие рынка банковских розничных услуг: : дис. канд. экон. наук: 08.00.10 / Сам. гос. эконом,
ун-т - Самара, 2008. - 185 с.
10. Кешенкова Н.В. Развитие розничных банковских услуг в условиях формированияинновационной экономики:
автореферат дис. канд. экон. наук: 08.00.10 / Моек. гос.ун-т экономики, статистики и информатики - Москва,
2013. - 27 с.
11. Гончарук А.С. Институциональные аспекты развития сегмента розничных банковских услуг: дис. канд. экон.
наук: 08.00.10 / Сев.-Осет. гос. ун-т им. К.Л. Хета-гурова - Шахты, 2012. - 183 с
12. Винокурова Е.А. Методическое обеспечение анализа кризисных состояний розничного бизнеса коммерческого
банка: автореферат дис. канд. экон. наук: 08.00.12/ Йошкар-Ола - 2011. - 20 с.
Загрузки
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 ЗЕЛЁНАЯ ЭКОНОМИКА И РАЗВИТИЕ

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.