UMUMIY OVQATLANISH SHAHOBCHALARINING FAOLIYATI SAMARADORLIGINI TAHLIL QILISH

UMUMIY OVQATLANISH SHAHOBCHALARINING FAOLIYATI SAMARADORLIGINI TAHLIL QILISH

Авторы

  • Muslima Amiriddinova

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17913755

Ключевые слова:

turizm, gastronomiya, umumiy ovqatlanish, samaradorlik, usullar

Аннотация

Mazkur tadqiqot O‘zbekistonda umumiy ovqatlanish korxonalari faoliyatining samaradorligini oshirishga
qaratilgan tashkiliy-iqtisodiy mexanizmlarni tahlil qilishga bag‘ishlangan. Tadqiqot davomida adabiyotlar sharhi, soha
amaliyoti, iste’molchilar ehtiyojlari, umumiy ovqatlanish korxonalarining joylashuvi, xizmat ko‘rsatish sifati hamda
turistik talab kabi masalalar o‘rganildi. Samarqand viloyati Bulung‘ur tumanidagi “Yelkan” MCHJ umumiy ovqatlanish
korxonasida 60 nafar respondent ishtirokida o‘tkazilgan so‘rovnoma natijalari, shuningdek korxonaning SWOT-tahlili
umumiy ovqatlanish korxonalarining kuchli va zaif tomonlari, imkoniyatlari hamda tahdidlarini aniqlashga yordam berdi.
Tadqiqot natijalariga ko‘ra, xizmat ko‘rsatish sifati, milliy taomlarning turistlarga tanishtirilishi, qulaylik, dizayn va marketing
yondashuvlari korxonalar samaradorligiga sezilarli ta’sir ko‘rsatishi ma’lum bo‘ldi. Tahlil natijalaridan kelib chiqib,
gastronomik turizmning jadal rivojlanishi sharoitida umumiy ovqatlanish korxonalarining faoliyatini modernizatsiya qilish
nafaqat korxonalar daromadiga, balki butun turizm sohasining raqobatbardoshligiga ijobiy ta’sir ko‘rsatishi mumkinligi
xulosa qilindi.

Биография автора

Muslima Amiriddinova

Email: [email protected]
“Ipak Yo‘li” turizm va madaniy meros xalqaro universiteti PhD, dotsent v.b

Библиографические ссылки

1. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev raisligida 2023-yil 29-mart kuni mamlakatimizning turizm

salohiyatini oshirish masalalari muhokamasi yuzasidan videoselektor yigʻilishi yuzasidan maʼruzasi https://president.

uz/uz/lists/view/6095

2. Amiriddinova, M. Z. (2024). Food Experience the Relationship Between Food Choices and Traveler Motivations. American

Journal of Economics and Business Management, 7(11), 971-976.

3. Asadova, N. & Amiriddinova, M., (2024). O ‘zbekistonda barqaror turizmning iqtisodiy o ‘sishga ta’siri. YASHIL

IQTISODIYOT VA TARAQQIYOT, 2(9).

4. Safarov B.Sh. Milliy turizm xizmatlar bozorini innovatsion rivojlantirishning metodologik asoslari // Monografiya. –T.:

“Fan va texnologiya” nashriyoti, 2016. 184 b.

5. Turayev B.X. Organizatsionno-ekonomicheskie mexanizmi regionalnogo turizma. –T.:«Fan», 2009. – 154 s.

6. Tuxliyev I.S., Qudratov G‘.X., Pardayev M.Q. Turizmni rejalashtirish. Darslik. -T.: “Iqtisod-Moliya” nashriyoti, 2010. –

238 b.

Загрузки

Опубликован

2025-12-01

Как цитировать

Amiriddinova , M. (2025). UMUMIY OVQATLANISH SHAHOBCHALARINING FAOLIYATI SAMARADORLIGINI TAHLIL QILISH. ЗЕЛЁНАЯ ЭКОНОМИКА И РАЗВИТИЕ, 3(12). https://doi.org/10.5281/zenodo.17913755
Loading...